Wednesday 20 October 2010

Desakota: MALAYSIA: KUASA EKONOMI ASIA 2020

Desakota: MALAYSIA: KUASA EKONOMI ASIA 2020: "PINTU BESAR JEL PUDU KEKAL DALAM ARUS TRANSFORMASI : PERINGATAN TENTANG HADIRNYA JENAYAH DAN KEBOBROKAN DALAM KEMAKMURAN Lama sangat ..."

5 comments:

ZULKIFLI said...

Salam, Dato',
Perolehan daripada pelaburan asing pada tahun lalu cuma RM4 bilion kurang lebih. Dulu berpuluh-puluh/berbelas-belas bilion.

Betul juga persoalan, Dato'. Apakah maknanya kuasa ekonomi kalau jenayah juga menjadi kuasa?

Ampuan Awang said...

Salam, Pak Baha,

Apakah negara kita semakin surut daya dalam fikrah logik?

Sham al-Johori said...

Salam Dato,
Saya baharu sahaja selesai membaca tulisan Dato' dalam kolum khas Dewan Sastera. Saya melalui pengalaman indah bersama-sama Dato' dan saya banyak belajar daripada Dato' tentang cara bertindak dan berfikir. Saya mula merasai kehilangan meski sedang melalui pembaharuan juga perubahan. Justeru, kenangan indah itu sebenarnya tidak pernah layu di jiwa saya.

Dato' yang dirindui,
Harapnya selepas ini, Dato' masih bersedia menerima kami dan jangan lepaskan kami sendirian bertindak. Teguran dan bimbingan Dato' masih kami rindui.

Salam Dato', dan moga Dato' terus menulis dan saya secara peribadi merindui puisi-puisi Dato' seperti yang Dato' pernah tulis dalam kumpulan "Perempuan dan Bayang-bayang".

Dato', selamat menulis dan doakan perjuangan PENA dirahmati Allah SWT.

Amin.

MARSLI N.O said...

Pak Baha: Kok terlalu lama diam?

MARSLI N.O

bahazain said...

Assalamualaikum Sdr Zul, Ampuan, Sham dan Marsli,

Gembira menerima khabar sdr.Nampaknya kehidupan semakin sibuk dan menyibukkan fikiran sesiapa sahaja yang suka berfikir. Blog saya juga terabai buat beberapa waktu.Sangat banyak isu dan masalah semasa yang rakyat misti jangan leka membiarkan persekitaran menentukan arah pandangan kita terhadap masa depan.Rakyat misti bersuara dan menentukan kekuasaan pada pilihanraya 2011/12(?)Kita hanya ada suara kecil sahaja melalui blog, apa boleh buat.